Gadżety reklamowe

Gadżety reklamowe

Współcześnie kluby piłki ręcznej grające w polskiej lidze stają się coraz popularniejsze. Jest tak m. in. dzięki transmisjom meczów tych klubów. Ale to nie jedyna przyczyna. Liczy się też fakt, że kluby te osiągają pewne sukcesy na arenie międzynarodowej, m. in. w rozgrywkach europejskich. I ta popularność przekłada się na to, że mogą one pozwolić sobie na większe wydatki w celach marketingowych. Fakt, że kluby sportowe, nie tylko piłki ręcznej, prowadzą działania marketingowe, jest oczywisty – bez tego żadna firma, a kluby sportowe są firmami, nie może rozwijać się ani nawet utrzymać na rynku. Wśród klubów piłki ręcznej jest tak samo. Jakie działania mogą one podejmować w celach marketingowych? Przede wszystkim mogą popularyzować się poprzez dystrybucję klubowych gadżetów.

Jak owa dystrybucja może wyglądać? Odpowiadając na to pytanie, dobrze jest podać kilka konkretnych przykładów. Zacząć jednak należy od określenia, czym owe gadżety reklamowe klubów piłki ręcznej mogą konkretnie być. Otóż mogą to być przedmioty przydatne ludziom w życiu codziennym, jak również takie, które po prostu wykorzystywane są do gier i zabaw. Dla przykładu, mogą to być kubki, długopisy czy breloczki, z przedmiotów praktycznych, z tych przeznaczonych do rozrywki mogą to być piłki, balony, itp.

Wracając do dystrybucji, gadżety reklamowe mogą być sprzedawane, albo rozdawane. Jeśli chodzi o sprzedaż, odbywa się ona w różnych punktach handlowych, w tym tych, które należą do klubu, a także niezależnych. W przypadku tych niezależnych będą to po prostu sklepy sportowe. Jest to bardzo popularne, ponieważ w sklepach sportowych ludzie szukają różnorodnych klubowych gadżetów.

Jeśli natomiast chodzi o rozdawanie, może to wyglądać na jeden z dwóch sposobów. Po pierwsze, rozdawanie przechodniom na ulicach. Nie jest to działanie specjalnie popularne jeśli chodzi o kluby sportowe, w tym piłki ręcznej, jednakże przy spełnieniu pewnych warunków może to być działanie skuteczne. Z drugiej jednak strony warto podejmować działania sprawdzone. A takimi są akcje polegające na rozdawaniu klubowych gadżetów tym, którzy mogą klubowi kibicować albo już to robią. A więc gadżety reklamowe klubów piłki ręcznej mogą być rozdawane za pośrednictwem strony internetowej klubu. Wiadomo, że na takie strony zaglądają praktycznie tylko kibice danego klubu, a na pewno osoby interesujące się piłką ręczną. Jest to podstawa efektywnego marketingu.